första...

...dagen på sommarlovet är mulen och grå. Mitt huvud är fullt med... nja det är snarare helt tomt. Det här kan man verkligen kalla en dagen efter dag. Men det är mysigt, och skönt, och helt okej faktiskt eftersom jag ju nu har sommarlov. Och under drygt två månader framöver har jag i stort sätt bara en massa fritid, och en del roliga resor :)
  Så vad har jag åstadkommit denna dag? Jo jag har:

  • vaknat hos emilia eftersom vi sov där igår, somnade som en stock igår
  • vart hos vårdcentralen med matilda eftersom hon skulle kolla ett fästingbett, men det verkade inte vara någon fara
  • kom hem och åt massa godis som mamma köpt på Arlanda efter spanienresan med Mats
  • sovit
  • vart hemma hos pappa och hämtat sims till Julia (hämtad med moppe)
  • kollat på tv
  • duschat
  • fixat naglarna (fast det blev skitfult som vanligt, haha)
  • och nu sitter jag här i mjukisbyxor och glasögon och har det jättemys

gårdagen var rolig, kanske kan jag inte säga något annat, men jag tycker faktiskt att det blev lyckat. :)
  Det började med att jag och aviva och frida gick i våra (underbart läckra) skolavslutningsstasser och köpte blommor, det blev två små buketter med rosor och någon utfyllnadsväxt. Sen bar det av till skolan där alla årskurserna från högstadiet sjöng olika låtar, käraste rektor Ove höll ett tal om livet (som inte många förstod), Leyla sjöng väldigt vackert, det delades ut priser, och till sist i klassrmmet åt vi glass och fick våra betyg. Sen hoppade vi nerför trappan och hade offiiellt sommarlov!
  Kvällen började hemma hos kära Inès med grillning, supergott, sen gick vi till vinterviken och hade mys. Kastanjeparken var nästa hållplats, minns egentligen inte varför vi gick dit. Sen vandrade vi sakta hem till Emilia( ellen, julia, aviva, erika, camilla, inès, matilda, frida och emilia såklart). Där åt vi nattmackor, drack te ( någon klunkade i sig ett stort antal glas mjölk istället), och sen somnade vi, eller i alla fall gjorde jag det. 
  det blev en mycket yckad kväll och nu är det SOMMARLOV!!! kan knappt fatta det <3

purk min gurk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0